قیمت دلار در ایران امروز چنده / قیمت آزاد ارز در بازار تهران

قیمت دلار در ایران امروز چنده / قیمت آزاد ارز در بازار تهران
به گزارش اطلاع نیوز

قیمت دلار در بازار ایران از یک سال گذشته دچار نوسان شده و هنوز به ثبات خوبی نرسیده است.

نرخ لحظه ای ارز به دستور مقام قضایی اعلام نمی گردد.

قیمت دلار امروز 24 آبان ( نرخ ارز سنا بانک مرکزی )

نوع ارز خرید فروش
دلار آمریکا 131,447 132,535
دلار کانادا 100,420 105,438
یورو 149,885 152,628
لیر ترکیه 24,028 25,669
لطفا نظر خودتان را درباره قیمت ارز و پیش بینی خود از آینده بازار ارز را در انتهای همین مطلب بگذارید
برای مشاهده تابلو آنلاین قیمت کامل ارزهای سامانه سنا بانک مرکزی روی لینک زیر کلیک کنید

قیمت دلار

برای مشاهده آخرین قیمت بازار و کارخانه خودروهای داخلی روی لینک زیر کلیک کنید

قیمت خودرو های داخلی امروز

دلار چرا ارزان شد؟

دلایل ارزان شدن دلار از زبان کارشناسان

 

دلار آزاد

بعد از افزایش بی رویه قیمت دلار که از سال گذشته آغاز و در سال 97 به اوج خودش رسید ، دولت برای جلوگیری از بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی مردم نرخ دلار را به صورت دولتی اعلام و در اختیار واردکننگان قرار داد و از آن به بعد واژه دلار آزاد رنگ و بوی بیشتری گرفت.

بروزترین قیمت دلار

با توجه به هیجانی که در بازار ارز حاکم است و هجوم مردم برای فروش ارز های خانگی خود و عدم تمایل صرافی ها به خرید دلار ها و ارز های مردم هنوز قیمت دلار از روز گذشته به ثبات نرسیده و همچنان سیر نزولی دارد بر همین اساس رییس بانک مرکزی در تازه ترین دستور العملی که همین امروز 10 مهر ماه 97 برای کلیه بانک ها صادر کرده است آورده همه بانک ها موظف به خرید تمام ارز ها از مردم هستند و حق سر باز زدن از این موضوع را ندارند.

پیش بینی قیمت دلار

به گواه اکثر کارشناسان و اساتید اقتصاد در ایران قیمت واقعی دلار بین 9 تا 12 هزار تومان است و این افزایشی که در چند هفته قبل مشاهده شده است صرفا بار روانی و شیطنت رسانه های بیگانه در انعکاس اخبار سیاسی است و باید مردم به این باور برسند که خرید ارز و طلا راه مناسبی برای پس انداز و افزایش سرمایه نیست زیرا همین باور اشتباه باعث گرانی بی اساس ارز و طلا شد تا جایی که واقعا در زندگی تمام مردم نمود پیدا کرد و از دیروز شاهد هجوم مردم برای فروش ارز ها و طلا های انباشت شده در خانه ها هستیم که همین امر گواه بر این موضوع است که وقتی مردم بی پروا خرید کردند افزایش قیمت را شاهد بودیم و امروز که همه به فروش فکر می کنند قیمت ها به شدت رو به کاهش است.

پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده

در نتیجه پیش بینی قیمت دلار در روز های آینده این است اگر مردم دوباره برای خرید به عنوان پس انداز به ارز رجوع نکنند و این بازار را به حال خود رها کنند قطعا شاهد کاهش بیش از این هم خواهیم بود .

قیمت دلار آمریکا در ازار آزاد امروز

طبق گزارش های میدانی قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد امروز در حدود 10 تا 12 هزار تومان است که این رقم به علت هیجانات بازار هنوز به ثبات نرسیده است و قطعا قیمت واقعی دلار طی روز های آینده خود را نشان می دهد.

نرخ ارز در بازار مشهد

طبق گزارش های رسیده از مشهد مقدس در بازار مشهد نیز قیمت هایی برای ارز در نظر گرفته شده است که امروز یعنی 10 مهر 97 از اول صبح تا به الان از 8 هزار تومان تا 12 هزار تومان شاهد قیمت گذاری بودیم که اکثریت فقط فروشنده بودند و خریداری وجود ندارد.

قیمت طلا امروز 

قیمت طلا هم مثل قیمت ارز ها هنوز به ثبات نرسیده است و از دیروز روند نزولی قیمت طلا هم آغاز شده تا جایی که هنوز از هیچ مرجع رسمی قیمت طلا در تاریخ 10 مهر 1397 اعلام نشده است و هر قیمتی که دیده یا شنیده می شود ارزیابی کسبه می باشد.

حقایقی جالب درباره دلار آمریکا

اولین بار کی دلار چاپ شد؟

اولین بار در سال 1862 خزانه داری آمریکا برای جبران کمبود سکه و تامین مالی جنگ داخلی خود چاپ کرد. از آنجایی که سکه ها از طلا و نقره ساخته شده بود در طول مدت جنگ مردم به نگهداری و جمع آوری سکه ها روی آورده بودند زیرا مطمئن بودد ارزش آنها افت نمی کند.

اولین اسکناس دلار چند دلاری بود؟

اولین اسکناس ها 1 ، 5 ، 25 ، 50 سنتی بودند و هنوز خبری از اسکناس دلار نبود

چند درصد اسکناسهای دلار یک دلاری هستند؟

تقریبا نصف، در حال حاضر 48 درصد اسکناس های دلار یک دلاری هستند و این موضوع برای کم ارزش شدن اسکناس ها و کم کردن جرم می باشد.

جنس دلار از چیست؟

سکه ها معمولا از مس و عنصر دیگری مانند روی یا نیکل ساخته می شوند و اسکناس ها از 25 درصد پنبه و 75 درصد کتان ساخته می شوند.

آیا تابه حال عکس زن روی دلار بوده است؟

بله ، مارتا واشنگتن تنها زنی است که تا به حال عکسش روی اسکناس های دلار چاپ شده است.

_اولین بار در سال 1899 تصویر جورج واشنگتن روی دلارهای آمریکا نقش بست. 

_پیش از جورج واشنگتن حدود 100 سال تصویر مجسمه آزادی خواه روی پول آمریکایی ها نقش بسته بود.

 -بیش از دو سوم تمام اسکناس های 100 دلاری موجود در خارج از آمریکا نگهداری می شوند.

_اسکناس دلار می تواند تا 8000 مرتبه تا شود پیش از آنکه از بین برود و این بیش از 20 برابر هر اسکناس دیگری است.

_سال 2017 دولت آمریکا 7.1 میلیارد اسکناس به ارزش 209 میلیارد دلار تولید کرد که 70 درصد آن جایگزین اسکناس های آسیب دیده و از رده خارج شده است.

_ اسکناس های 5 ، 10 و 20 دلاری به خاطر استفاده مکرر طول عمر کمتری نسبت به 50 و 100 دلاری دارند.

_میانگین طول عمر سکه های آمریکا 25 سال تخمین زده شده است.

_تخمین زده می شود آمریکایی ها سالانه 62 میلیون دلار سکه را دور می اندازند.

_سکه های پنی امروزی از 2.5 درصد مس و 97.5 درصد روی ساخته می شوند.

_پیش از بوجود آمدن دلار واحد پولی رایج پوند، شیلینگ و پولس بود که کارایی چندانی نداشت و دلار اسپانیا بود که بیشتر در معاملات استفاده می شد و بعدها نهایتا آمریکایی ها دلار را پول رایج خود کردند.

_امروزه 154 هزار میلیارد دلار به شکل اسکناس در دنیا وجود دارد.

_دلارهای آسیب دیده تنها در صورتی با دلارهای نو جایگزین می شوند که بیش از 50 درصد آن قابل مشاهده باشد.

_اسکناس های از رده خارج شده به کارخانه های تولید مصالح ساختمانی فروخته می شوند تا با آنها مصالح توید کنند!

_کره شمالی بزرگترین تولید کننده دلارهای جعلی است که اسکناس های 50 و 100 دلاری تولید می کند با چنان کیفیتی که سالهاست در گردش ملی دنیا حضور دارند.

_اما امروزه جعل دلار بسیار نایاب شده چرا که از پیشرفته ترین راهکارهای امنیتی استفاده می کند. 

-تغییر مرتب ظاهر دلارها کار را برای جعل دشوار کرده و اسکناس های 5 ،10 و 20 دلاری نیز از سال 2020 با ظاهری جدید تولید می شوند.

_هم چنین اسکاس 1 دلاری از سال 1929 تغییر ظاهری نداشته چرا که بعلت ارزش پایین ارزش جعل نیز برای مجرمان ندارد.

_تنها تصویر افراد فوت کرده می تواند روی دلار قرار بگیرد

_تصویر چشم روی هرم بروی یک دلاری به چشم خدا که به انسان ها نگاه می کند اشاره دارد



+ 335
مخالفم - 182
نظرات : 238
منتشر نشده : 8
 
us
+0
unlike
-0
داود گنج طلب ۹۷/۰۸/۲۵ - ۱۴:۳۹
پاسخ
comments من مسکن مهر پرند دارم الان پارسال ده میلیون اضافه کردن وامسالم باز ده میلیون اعلام کردن باید بپردازید .از کجا بیاریم پرداخت کنم.با این وضعیت کاری
 
 
us
+0
unlike
-1
داود گنج طلب ۹۷/۰۸/۲۵ - ۱۴:۳۶
پاسخ
comments من یک کارگر هستم والان حدود ۸ماه بیمه منو قطع کردن والان بیکار هستم
 
 
de
+0
unlike
-0
هادی ۹۷/۰۸/۲۵ - ۰۹:۰۷
پاسخ
comments به این جمله اکتفا میکنم
ازماست که برماست
 
 
ir
+5
unlike
-11
امیر ۹۷/۰۸/۲۴ - ۰۸:۳۴
پاسخ
comments اوضاع امروز دقیقا یاداور دوران گورباچف و کاتره که کارتر با رسانه پدر شوروی رو در آورد و نابودشون کرد
مردم شوروی تو اون دوره همه چیز داشتن تا جایی که گزارشگر آمریکایی گفته بود اینجا انقدر وفور نعمته که فقط خاویار نیست ولی بخاطر صدای آمریکا مردن فکر میکردن فقیر هستن و قحطی اومده
اتفاقا اوباما سال اخر ریاستش میگفت اگر بشه با ایران مثل کارتر مذاکره کرد نابودشون میکنیم
اقایون هی دلا بشین جلوی امریکا درست میشه

شما هم هی ماهواره ببینین فکر کنید درست میشه

ولی اینجا ایرانه
مملکت امام زمانه
تنها کشوری که داره دم از شیعه علی بودن و اسلام ناب میزنه بخاطر همین هم امام زمان حتماً کمک میکنه و گوش این اقایون رو به زودی میکشه ان شاءالله

عشق فقط عشق علی رهبر فقط سید علی

به امید ظهور حضرت حجت
الهم عجل لولیک الفرج
 
 
ir
+6
unlike
-4
ایرج ۹۷/۰۸/۲۱ - ۲۲:۰۳
پاسخ
comments من یک کارگر هستم منتظر دستگیری شما هستم والا خدای هم
 
 
ir
+4
unlike
-1
ایرج ۹۷/۰۸/۲۱ - ۲۱:۵۹
پاسخ
comments مسعولین موضف به خدمت هستند. چون این کار راقبول کردند قیامتی هم داریم
 
 
ir
+3
unlike
-1
ایرج ۹۷/۰۸/۲۱ - ۲۱:۵۴
پاسخ
comments نمی دانم سران هروقت درخواست کمک ازما داشتند مادویدیم اگرانهاطلافی نکنند بازهمگذرپوست
 
 
ir
+5
unlike
-6
صادق ۹۷/۰۸/۲۰ - ۱۶:۰۹
پاسخ
comments درود برشما
نصیحت برادرانه
دنبال خرید ارز جهت حفظ سرمایه خود نباشید.
قیمت ارز کاهش شدید خواهد داشت . بصورت موقت سهام خوبه برای سرمایه گذاری دایم مسکن عالیه.
به نتیجه گفته های بنده حقیر خواهید رسید.
پیروز و سربلند باشید
تمام
پاسخ ها:
  • مسعود ۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۳:۳۹ gb country
    commentsمن اسیر تمام آخرشم
 
 
ir
+10
unlike
-0
رامین ۹۷/۰۸/۱۸ - ۱۸:۲۰
پاسخ
comments سلام خسته نباشی خواهشا ازمسئولین میخوام یکمم به فکر مردم باشند اخه چرا ما باید گرسنه باشیم چرا مسئولین بفکر جیب خودشونن. شما زن و خواهر برادر ندارین شما خونتون خرج نداره انگار شمایین یه روز خونتون نان نباشه چیکار میکنین کسی نیس اینو بخونه واقعیت ملت فقرن هر روز هر شهر و روستا بخاطر فشار گرانی. مردم جون به لب رسیدن تلف میشن کجایی رئىس جمهور
 
 
ir
+4
unlike
-12
حمید ۹۷/۰۸/۱۸ - ۰۹:۴۸
پاسخ
comments خریداردولار۱۲۰۰ ۰تومان ده هزاردلار ۰۹۰۲۵۴۷۴۴۱۷
 
 
au
+5
unlike
-34
ناشناس ۹۷/۰۸/۱۵ - ۰۵:۲۳
پاسخ
comments ۸ سال بچه ها زیر تحریم بودیم درسته ؛ حالا با فکر اقتصادی درست و قطع کردن دست دلالان میتونی دلار رو به مرز ۸ تومن برسونیم ؛ زمستون میگزره سیاهیش ور ذغال میمینه
این کشور صاحبش آقامون امام زمان (ع.ج) هست این دوره هم میگذره آمریکا دوست شماها نیست که با زیر شلواری و لباس تنگ و آرایش بیایی بیرون نه اون بیشرف اول به فکر کشور کاپیتالیسم خودشه با انگلیس و دشمن خونی امتم حسین(ع) اسراییل که حامیمنافقین توی آلبانی هستند
یا حی و یا قیوم
در ضمن من نه برادر شهیدم نه سپاهی نه اطلاعاتیبلکع شوفر تاکسی
ولی ما خدا رو داریم ها یا نه ؟
پاسخ ها:
  • RR ۹۷/۰۸/۱۹ - ۰۶:۱۵ nl country
    commentsهمین امثال شماست که نظام رو انقدر گستاخ کرده.
    فکر میکنید چقدر دلار دست دلالها هست؟
    میلیاردها دلار رو به فنا میدن در کشورهای دیگه. ذخیره طلا رو میفرستن جاهای دیگه معلومه ارزش پول کم میشه.
    اونوقت خود ملت و دشمن های ساختگی رو بهانه فساد خودشون معرفی میکنن.
  • مجید ۹۷/۰۸/۲۱ - ۰۸:۳۳ ir country
    commentsدوزار بده آش...به همین خیال باش.دلار تا قبا از عید بیست هزار تومان را رد میکنه....گفته باشم...
 
 
nl
+9
unlike
-8
. ۹۷/۰۸/۱۳ - ۱۵:۱۱
پاسخ
comments .البعحنحهقیدنخع
 
 
dk
+21
unlike
-3
M ۹۷/۰۸/۰۹ - ۱۷:۳۹
پاسخ
comments جالبه قوطی جای ربع گوجه نمیتونیم درست کنیم قوطی باید با دلار بخریم بیاریم
پاسخ ها:
  • مجید ۹۷/۰۸/۲۱ - ۰۸:۳۵ ir country
    commentsربع یا رب؟؟؟
 
 
gb
+9
unlike
-16
سعید ۹۷/۰۸/۰۴ - ۱۸:۵۹
پاسخ
comments ازماست که بر ماست تابصیرت ملت درحدی باشه تحت تاثیر جنگ روانی بخاطر ترس از جنگ و گرونی و قحطی گول بخورن و به افراد نالایق رای بدن این تازه روز خوبمونه راستی چه خوبه یک دور تاریخ کشور خودمونو بادقت بخونیم تا بفهمیم دشمن کی به ما رحم کرده که بار دومش باشه بخاطر هیچی ابسنگین اراک رو دادیم کرسنت و ....ازماست که بر ماست
پاسخ ها:
  • شاهین ۹۷/۰۸/۲۱ - ۰۷:۳۹ de country
    commentsمرسی، افراد بالایق شما هم قبلا صرف شده!
    از رفاه مردم بگو داداش، آب سنگین اراک رو ما نخواستیم و نمی خوایم!
    کشورهای در حال توسعه زیادی داریم که آب سنگین و ایدئولوژی رنگین ندارن!
    کره جنوبی، مالزی، سنگاپور، قطر، امارات، عربستان، کویت، ترکیه و ...
 
 
us
+14
unlike
-6
مهدی ۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۹:۰۹
پاسخ
comments امروز 30 مهر پس چرا دلار بین 10 تا 12 نیست؟ دیدید مطلب تون مزخرفه؟؟؟ امروز دلار تو ساعت 12:40 دقیقه 13700 تومن ^_^
 
 
ir
+23
unlike
-7
ترامپ بزرگ ۹۷/۰۷/۲۶ - ۰۶:۵۸
پاسخ
comments آدم هزار جور کثافت کاری بکنه بعد هم در اخر بیاد با نماز و قرآن خواندن لاپوشونی و ماسمالیش بکنه و بره و در انتها جوری رفتار کنه که انگار هیچ اتفاقی نیافتاده! بعد با کمال وقاحت و بی شرمی خودش را خیر خواه مردم نشان بدهد و هزار جور مزخرفات بی پایه و اساس بکنه توی کو... ملت. اون هایی که نادانند زود باور میکنند اما اون هایی دانا هستند این چرندیات من در آوردنی را باور نمی کنند. عقل، شعور، منطق و علم شعار آدم های داناست.
 
 
de
+7
unlike
-5
علی ۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۱:۰۶
پاسخ
comments یه ذره انسانیت همه داشته باشند حله.
پول شده خدامون.
یه عده هم که فقط از آب گل آلود ماهی می گیرن.
عزیزی که گفتی ما از مرده ها خواستمون رو می خوایم اول برو ببین اون مرده چی گفته بعد بیا تیکه بنداز.
 
 
de
+12
unlike
-0
علی ۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۱:۰۰
پاسخ
comments یه ذره فقط یه ذره وجدان داشته باشیم.
اگرمن سیر شدم اما همسایه ام گرسنه باشه حیفه اسمم رو آدم بذارم.
اسلام به خود ندارد عیبی
عیب از مسلمانی ماست
 
 
tr
+23
unlike
-7
محمد رضا اسدی ۹۷/۰۷/۲۴ - ۲۰:۵۴
پاسخ
comments اولین و بزرگترین مشکل جامعه ایرانی مخصوصا افراد مذهبی که بهر عنوانی در روزمرگی امید بخداشون دارن بدون کمی تعقل و عدم درک صحیح از سیاست آن را وروود میدهند نتیجه ای جز این نخواهد بود.صادق هدایت فرمودند اگر در جوامع اسلامی بخصوص ایران بجای 17 رکعت نماز یومیه 17 دقیقه
زمان برای مطالعه گذاشته بودیم، الان ابر قدرت دنیا در هر زمینه ای بودیم. تا زمانی که ما از مردگان حاجت میطلبیم بجای اینکه دست بزانوی خود گرفته و بلند شیم و با فکر حرکت کنیم تا دنیا، دنیاست در ارزوهایمان خواهیم ماند، و اینجاست که گفته شده :خود کرده را تدبیر نیست. بعنوان مثال علم ریاضیات میگه: 2+2 برابر 4 هست، اگر خدایی که از قادر بودن مطلقش صحبت میشه با تمامی امامان و پیغمبرانش جمع شوند قادر بر تغییر آن به هر حاصل جمع دیگری نیستند چرا که اگر چنین شود کل عالم هستی در لحضه به نابودی کامل می انجامد. با تمام این صحبتها بر موضع خود بر اینکه خدا فلان کند یا... بمانید تا روز بروز در باطلاق تقدیر و مصلحت و... فرو روید. من با تو از عقل و علم و منطق گفتم، خواه پند گیر خواه ملال.
پاسخ ها:
  • ترامپ بزرگ ۹۷/۰۷/۲۵ - ۰۷:۴۹ ir country
    commentsبه شما مثبت میدهم. براوو.
    1: مذهب را نباید وارد سیاست کرد. (عقل، شعور، منطق و علم حکمفرماست میباشد و پذیرای مزخرفات من در آوردنی آدم های بی عقل، بیشعور، بی منطق و نادان نیست.)
    2: خود کرده را تدبیری نیست. (هر کس بایستی پاسخگوی عملی که خود کرده باشد و تقصیر را گردن خدا و غیره نیاندازد.)
  • خیرخواه ۹۷/۰۷/۲۶ - ۰۳:۰۱ us country
    commentsیعنی شما و صادق هدایت غیر 17 دقیقه وقت نماز، وقت ديگه برای فکر کردن ندارید؟؟
    حتماً باید به جای اون 17 رکعت فکر کنید؟!! خب بیایید کنار اون 17 رکعت 17 دقیقه هم فکر کنید چیزهای بهتری نصیبتون میشه
    حداقلش میفهمید که نباید خودتون رو عقل کل و بقیه مردم رو بی عقل بدونید
  • حیدرزاده ۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۱:۳۸ ir country
    commentsباسلام گل گفتی ولی ازروی نادانی بی عقلی گفتی از خودت نگفتی ازصادق هدایت گفتی پس خوددت چی دارید
 
 
ir
+16
unlike
-4
ایدا ۹۷/۰۷/۲۴ - ۱۷:۵۴
پاسخ
comments عزیزان از منبعی موثق خبردارم که تمام این بلاها که سرمون میادتقضیرکشور گامبیا است البته منابعی هم از مشارکت کشوردگینه بیسایو خبرمیدن
تااخبارجدیدترعز ت زیاد
 
 
ir
+15
unlike
-4
ترامپ بزرگ ۹۷/۰۷/۲۴ - ۰۷:۴۱
پاسخ
comments گرانی نه به خدا و پیغمبر ربط داره نه به آمریکا.
مدتهاست یک مشت افراد مفت خور سودجو وطن فروش و خائن از موقعیت فعلی تحریم ایجاد شده سوء استفاده کرده اند و میکنند و خواهند کرد و وقتی ببینند اوضاع بر وفق مرادشان نیست کثافت کاری هایشان را گردن خدا و آمریکا می اندازند. شما ها هنوز این بی وجدان ها را نشناخته اید و نمی شناسید و نخواهید شناخت.
 
 
ir
+6
unlike
-3
یاس ۹۷/۰۷/۲۴ - ۰۴:۳۲
پاسخ
comments فقط خدا میتونه از پس اینا بر بیاد چون خوب مخ مردمو بلدن چطوری شستو شو بدن
 
 
ir
+8
unlike
-2
یاس ۹۷/۰۷/۲۴ - ۰۴:۲۸
پاسخ
comments به نظر من هیچ کس گول رسانه ها رو نخوره همش دروغه خدا لعنتشون کنه چقد ما مردم ایران ساده لوح شدیم
 
 
ir
+11
unlike
-2
جمال ۹۷/۰۷/۲۴ - ۰۴:۲۵
پاسخ
comments قیمت دلار بر خلاف تبلیغات گسترده تلویزیون میلی، نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش بی سابقه ای داشته دلیل اون هم بسیار ساده است. کاهش صادرات نفت ایران بخاطر تحریم های ایالات متحده آمریکا. صادرات کمتر یعنی دلار کمتر و دلار کمتر یعنی افزایش قیمت دلار و در نهایت جهش قیمت ها و تورم .پس فریب نخورید و دلار بخرید چون سود واقعی در این کشور اشغال شده فقط با خرید دلار ممکنه. اگر هم قصد کار دارید میتوانید به کشورهایی مثل ترکیه یا ژاپن بروید. دلار بخرید و ثروتمند شوید.
 
 
ir
+7
unlike
-1
رامیار ۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۹:۳۳
پاسخ
comments مگر خدا باید فقط آدمهای فقیررا امتحان کند و با اغنیا واختلاس گران کاری نداشته باشد - عجبا-حیرتا
 
 
ir
+6
unlike
-1
سام ۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۶:۳۹
پاسخ
comments سایتها رو باز کنین تا طلامومو بفروشیم وقتی از قیمتش خبر نداریم چطور بفروشیم چرا اینطور سر مردم بدبخت میارین؟
پاسخ ها:
  • ام ۹۷/۰۸/۲۴ - ۰۴:۵۰ ir country
    commentsنفروش نگه دارشون و مطمئن باش گرونتر هم میشه
 
 
us
+6
unlike
-17
محمدولی ۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۲:۱۶
پاسخ
comments بنظرم حرف ایت الله جنتی درسته که گفت این گرانی ها دست خداست، خدا دارد ما را با این گرانی ها امتحان میکند، صبر داشته باشید ای مردم
پاسخ ها:
  • ترامپ بزرگ ۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۵:۱۷ ir country
    commentsاین مزخرفات بی پایه و اساس چیه که دارید میگید؟!!!
    گرانی چه ربطی به خدا دارد؟!!! خدا مگر بیکاره؟!!!
    یک مشت وطن فروش گرانی و تورم ایجاد کرده اند. همین و بس.
 
 
ca
+10
unlike
-0
سروش ۹۷/۰۷/۲۲ - ۱۵:۰۹
پاسخ
comments با این وضع بازار و قیمت اجناس ارزش فعلی دلار نسبت به اجناس 17000 تومان هست .دلار میره بالا جنسها هم میکشه بالا دلار میاد پایین جنسها ثابت میمونه ..فعلا هر چی دارید نگه دارید.خدا به داد مردم برسه .من که خودم توش موندم
 
 
us
+7
unlike
-0
جواد مطوری ۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۳:۵۵
پاسخ
comments سلام .اصلا خودتون رو زیادی حرص ندید این وضعیت ما ایرانیا همین طور خواهد موند تا یه فرجی از طرف خدا بیاد او نجاتمون بده .
وگر نه آمریکا هیچ تداخل ندارد تو گرونی او ارزونی
 
 
ir
+0
unlike
-2
وانتد ۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۰:۱۶
پاسخ
comments ترامپ باباته.؟ برو سرکار بجا حرف الکی و تخیلی خیلیم درست گفت مهسا
پاسخ ها:
  • ترامپ بزرگ ۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۲:۱۷ ir country
    commentsبچه سوسول، اتفاقا سر کارم. امثال تو را هم حمال خودم میکنم.
  • ترامپ بزرگ ۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۲:۲۵ ir country
    commentsگوش ببین چی بهت میگم جوجه کودن خان، وقتی چیزی را نمی دونی خودت رو نخود هر آش نکن. اینجا جای آدم بزرگ هاست. جایی برای شما جغله های تازه به دوران رسیده نیست.
  • ترامپ بزرگ ۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۸:۳۱ ir country
    commentsجوجه کودن، یک چیز دیگر هم بهت میگم. تا زمانیکه امثال تاپاله های مفت خور و کلاهبرداری مثل تو توی این جامعه هستند، آدم های زحمت کش نمیتوانند به حق شان در زندگی برسند. عوض این زر زر کردن های پوشالیت برو از الف سوادت زیاد کن. ک... مغز.
 
 
ro
+3
unlike
-13
نوحید ۹۷/۰۷/۱۹ - ۱۴:۳۷
پاسخ
comments تا زمانی که تیم روحانی و جهانگیری سر کار هستند وضع کشور همین است. جبهه ذلت ملی یعنی اصلاحات از زمان قاجار هم کشور رو به بن بست کشاندند و حتی به جبهه اصولگرای اشرافی گر فعلی هم امیدی نیست. کشور رو فقط تفکر انقلابی و نترس همچون سردار سلیمانی میتوانند نجات دهند. مجلس خائن باید سر عقل بیاید و عدم کفایت تیم روحانی را اعلام کند و یک انتخابات زود هنگام برگزار شود و افرادی انقلابی و نترس و کاری با رای مردم سر کار بیاد اونوقت بعد چند مدت کشور تئ مسیر قرار میگیره و تحریم ها و بازی دلاری غرب بی اثر میشه. والا همین آشه و همین کاسه.
پاسخ ها:
  • ترامپ بزرگ ۹۷/۰۷/۱۹ - ۱۸:۵۷ ir country
    commentsشما زیاد فکر نکن عزیز دلم سلول های مغزی ان قلابت میسوزه.
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت اطلاع نیوز می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آرادپرداز